Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Bài báo do nhóm tác giả: Jiaqiang E, Qingguo Peng , Xiaohuan Zhao , Wei Zuo , Zhiqing Zhang , Minhhieu Pham Trường Đại Học Hồ Nam Trung Quốc – Đại Học công nghiệp Hà Nội được đăng tải trên tạp chí Energy Conversion and Management (IF:5.589) nhà xuất bản Elsever số 110 năm 2017 (665-667)

Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Keywords: Micro combustor, Thermal performance, Cavity, Backward-facing step, Temperature distribution

Abstract:

A good mixing of fuel/oxygen is important for the non-premixed combustion in micro combustor, and the thermal performance of outer wall is of significant influence to the application of micro thermo photo- voltaic (MTPV) systems. The non-premixed hydrogen/air combustion has been carried out in a novel micro combustor, in addition, the mixing performance of hydrogen/oxygen, the combustion characteris- tics, working performance of micro combustors are also investigated. Results show that the mixing per- formance of hydrogen/oxygen can be improved by the adoption of four pipes in combustor, and the thermal performance of combustor affects flame velocity, reaction rate and combustion efficiency. Moreover, the cavity or backward-facing step contributes to the heat recirculation and the flame stabi- lization, and a high and uniform outer wall temperature distribution is desirable for the application of MTPV system, which can be obtained at the hydrogen volume flow rate 90 mL/min and the equivalence ratio 1.0

Toàn văn bài báo:tải về tại đây

  • Thứ Tư, 20:47 09/05/2018

Tags:

Các bài đã đăng

Tin tiêu điểm

Hội nghị công chức, viên chức Khoa công nghệ ôtô tổng kết năm học 2018-2019 và triển khai nhiệm vụ năm học 2019-2020.

Thứ Hai, 10:32 16/09/2019

Niềm vui của hơn 700 sinh viên hệ cao đẳng K21 Khoa công nghệ ô tô ngày nhập học

Thứ Ba, 08:33 27/08/2019

Ngày hội nhập học của tân sinh viên Khoa Công nghệ ô tô trường Đại Học Công nghiệp Hà Nội

Thứ Năm, 09:26 22/08/2019

Nghiệm thu đề tài : “nghiên cứu chế tạo thiết bị đo hệ số cản không khí tác dụng lên khung vỏ ô tô trong quá trình thiết kế xe phục vụ công tác đào tạo”

Thứ Sáu, 14:45 14/06/2019

Hội thảo khoa học cấp đơn vị “ Công nghệ ô tô trong thời kỳ kỷ nguyên số”

Thứ Hai, 16:13 10/06/2019

Các bài đã đăng

Bài báo "Analysis of torsional vibration reduction on automobile cardan shaft by using composite materials"

Thứ Năm, 11:30 02/01/2020
Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Thứ Ba, 11:09 31/12/2019

Bảo vệ đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường ‘Nghiên cứu thiết kế và chế tạo bộ điều khiển gương chiếu cạnh tích cực”

Thứ Sáu, 11:33 27/12/2019

Nghiệm thu sản phẩm đề tài nghiên cứu khoa học “ Thiết kế hệ thống nạp sử dụng năng lượng mặt trời cho xe ba bánh

Thứ Sáu, 16:36 11/10/2019

Bảo vệ đề tài cấp trường : Nghiên cứu chế tạo thiết bị chống trộm sử dụng công nghệ RFID cho xe gắn máy

Thứ Sáu, 11:02 11/10/2019
Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Thứ Tư, 20:35 09/05/2018
Đánh giá tiềm năng điện thu được khi tận dụng nhiệt năng khí thải động cơ D1146 trên xe bus bằng thiết bị TEG

Đánh giá tiềm năng điện thu được khi tận dụng nhiệt năng khí thải động cơ D1146 trên xe bus bằng thiết bị TEG

Thứ Tư, 20:21 09/05/2018
Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Thứ Tư, 14:39 09/05/2018
Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Thứ Hai, 20:10 07/05/2018
Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Thứ Hai, 16:35 12/03/2018

Video giới thiệu