Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Bài báo do nhóm tác giả: Jiaqiang E, MinhHieu Pham, Yuanwang Deng, Tuannghia Nguyen,Vinh Nguyen Duy, DucHieu Le, Wei Zuo, Qingguo Peng, Zhiqing Zhang Trường Đại học công nghiệp Hà Nội. Bài báo được đăng tải trên tạp chí Energy Conversion and Management (IF:5.589) nhà xuất bản Elsever số 149 năm 2018 (979-989)

Effects of injection timing and injection pressure on performance and exhaust emissions of a common rail diesel engine fueled by various concentrations offish-oil biodiesel blends

Introduction:

To evaluate the performance and emissions of a test engine fueled by biodiesel blends produced fromfish processing by-products, the experimental and simulation methods were used to investigate the effects of injection pressure and timing on engine operation and correlation of these effects with varying fish-oil concentrations in the biodiesel blends. Consequently, commercial diesel fuel blended with different concentrations offish-oil biodiesel including B0, B10, B20, B30, B40 and B50 (corresponding to 0%, 10%, 20%, 30%, 40%, and 50% of biodiesel in blend) were used for the test engine. Compared to B0, the average reduction in brake power of the biodiesel fuels was reduced proportionally with the biodiesel ratio in the fuel blends. The brake specific fuel consumption (BSFC) and NOxemissions increased together with a reduction in soot, HC and CO emissions as the percentage of biodiesel increases. Moreover, the engine characteristics depend on operating parameters such as injection timing and injection pressure as also mentioned in many previous studies. When increasing injection timing, the brake power initially increases until reaching a maximum value and then decreases slightly for all types of fuels tested. Meanwhile, the effect of injection pressure differs depending on the pressure range and biodiesel blends

Keywords: Diesel engine, Varyingfish oil proportion, Exhaust emission, Biodiesel, Injection timing, Pressure injection

Toàn văn bài báo: tải về tại đây

  • Thứ Tư, 14:39 09/05/2018

Tags:

Các bài đã đăng

Tin tiêu điểm

Khoa Công nghệ Ô tô thăm quan và làm việc với Đại Học Kasetsart Thái Lan

Khoa Công nghệ Ô tô thăm quan và làm việc với Đại Học Kasetsart Thái Lan

Thứ Tư, 08:56 26/07/2023
Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Chủ Nhật, 23:27 22/08/2021

Cán bộ giáo viên và học sinh sinh viên Khoa công nghệ ô tô nô nức trong ngày bầu cử

Chủ Nhật, 22:45 23/05/2021

Trao quyết định thành lập các BM theo đề án đổi mới Khoa Công nghệ Ô tô

Thứ Hai, 15:28 04/05/2020

Khoa công nghệ ôtô triển khai, chủ động, sáng tạo trong giảng dạy trực tuyến

Thứ Tư, 14:14 22/04/2020

Các bài đã đăng

Bài báo Nghiên cứu bộ điều khiển trượt cho hệ thống lái Steer by wire điện tử - thủy lực

Bài báo Nghiên cứu bộ điều khiển trượt cho hệ thống lái Steer by wire điện tử - thủy lực

Thứ Năm, 14:56 25/11/2021
Thiết kế khung xương xe khách 35 chỗ ngồi theo quy chuẩn Việt Nam và phù hợp với Công nghệ sản xuất trong nước

Thiết kế khung xương xe khách 35 chỗ ngồi theo quy chuẩn Việt Nam và phù hợp với Công nghệ sản xuất trong nước

Thứ Sáu, 14:50 29/10/2021
Thiết kế mạch hiển thị tín hiệu các cảm biến trong hệ thống điều khiển động cơ đốt trong trên màn hình LCD

Thiết kế mạch hiển thị tín hiệu các cảm biến trong hệ thống điều khiển động cơ đốt trong trên màn hình LCD

Thứ Sáu, 15:22 22/10/2021
Bài báo: Nghiên cứu thực nghiệm đánh giá quá trình cháy của nhiên liệu trong buồng cháy thể tích không đổi CVCC

Bài báo: Nghiên cứu thực nghiệm đánh giá quá trình cháy của nhiên liệu trong buồng cháy thể tích không đổi CVCC

Thứ Tư, 14:43 25/08/2021
A study to InvestigatetheEffect of ValveMechanisms on Exhaust Residual Gas and Effective Release Energy Of a Motorcycle Engine

A study to InvestigatetheEffect of ValveMechanisms on Exhaust Residual Gas and Effective Release Energy Of a Motorcycle Engine

Thứ Năm, 17:13 12/08/2021
Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Effect analysis on pressure drop of the continuous regeneration-diesel particulate filter based on NO assisted regeneration

Thứ Hai, 20:10 07/05/2018
Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Effects of fatty acid methyl esters proportion on combustion and emission characteristics of a biodiesel fueled marine diesel engine

Thứ Hai, 16:35 12/03/2018

ẢNH HƯỞNG CỦA SỰ SAI LỆCHGÓC ĐẶT BÁNH XE DẪN HƯỚNG ĐẾN ỔN ĐỊNH CHUYỂN ĐỘNG THẲNG CỦA Ô TÔ

Thứ Sáu, 16:15 05/01/2018
Bảo vệ đề tài cấp trường “Nghiên cứu kết nối động cơ với máy tính để đo các thông số và điều khiển các quá trình làm việc của động cơ”

Bảo vệ đề tài cấp trường “Nghiên cứu kết nối động cơ với máy tính để đo các thông số và điều khiển các quá trình làm việc của động cơ”

Thứ Sáu, 16:05 05/01/2018
Nghiệm thu sản phẩm đề tài cấp cơ sở “Nghiên cứu kết nối động cơ với máy tính để đo các thông số và điều khiển các quá trình làm việc của động cơ” – Chủ nhiệm đề tài Ths. Vũ Minh Diễn

Nghiệm thu sản phẩm đề tài cấp cơ sở “Nghiên cứu kết nối động cơ với máy tính để đo các thông số và điều khiển các quá trình làm việc của động cơ” – Chủ nhiệm đề tài Ths. Vũ Minh Diễn

Thứ Sáu, 09:01 05/01/2018