Investigation on the applicability for reaction rates adjustment of the optimized biodiesel skeletal mechanism

Bài báo do nhóm tác giả Teng Liu, Jiaqiang E, W.M. Yang , Yuangwang Deng,H.An, Zhiqing Zhang , Minhhieu Pham Trường Đại Học Hồ Nam Trung Quốc – Đại Học công nghiệp Hà Nội được đăng tải trên tạp chí Energy Conversion and Management (IF:5.589) nhà xuất bản Elsever số 150 năm 2018 (1031-1038)

Investigation on the applicability for reaction rates adjustment of the optimized biodiesel skeletal mechanism

Abstract

In order to reduce the blindness in developing a new skeletal mechanism, a chaos genetic algorithm (CGA) is proposed for optimizing the progress of reaction rates adjustment against traditional manual operator. By this way, an optimized mechanism has been generated from a skeletal mechanism including 112 species and 498 reactions, which was reduced from a detailed mechanism consisting of 3299 species and 10806 reactions. CGA is composed by important reactions determination, fitness function building, and chaos genetic compilation. To test the applicability of the optimized biodiesel skeletal mechanism, it has been validated by 0-D ignition delay prediction and 3-D engine simulation and experiment data. Results indicate that the ignition delay error of the optimized mechanism is smaller than the skeletal mechanism by comparing with the detailed mechanism. The optimized mechanism can simulate MD and MD9D ignition behavior over a wide range of common conditions. The 3-D engine prediction results also indicated that the optimized mechanism can better present the in-cylinder combustion characteristics.

Keywords: Chaos genetic algorithm, Ignition delay time, Reaction rates adjustme, Biodiesel mechanism

  • Thứ Sáu, 10:56 15/06/2018

Tags:

Tin tiêu điểm

Trao quyết định thành lập các BM theo đề án đổi mới Khoa Công nghệ Ô tô

Thứ Hai, 15:28 04/05/2020

Khoa công nghệ ôtô triển khai, chủ động, sáng tạo trong giảng dạy trực tuyến

Thứ Tư, 14:14 22/04/2020
KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

Chủ Nhật, 22:53 12/04/2020
KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 06/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 06/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

Thứ Hai, 20:00 06/04/2020

Hội nghị công chức, viên chức Khoa công nghệ ôtô tổng kết năm học 2018-2019 và triển khai nhiệm vụ năm học 2019-2020.

Thứ Hai, 10:32 16/09/2019

Các bài đã đăng

Bài báo "Analysis of torsional vibration reduction on automobile cardan shaft by using composite materials"

Thứ Năm, 11:30 02/01/2020
Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Thứ Ba, 11:09 31/12/2019

Bảo vệ đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường ‘Nghiên cứu thiết kế và chế tạo bộ điều khiển gương chiếu cạnh tích cực”

Thứ Sáu, 11:33 27/12/2019

Nghiệm thu sản phẩm đề tài nghiên cứu khoa học “ Thiết kế hệ thống nạp sử dụng năng lượng mặt trời cho xe ba bánh

Thứ Sáu, 16:36 11/10/2019

Bảo vệ đề tài cấp trường : Nghiên cứu chế tạo thiết bị chống trộm sử dụng công nghệ RFID cho xe gắn máy

Thứ Sáu, 11:02 11/10/2019
Simulation effect of operating temperature on performance of PEMFC based on serpentine flow field design

Simulation effect of operating temperature on performance of PEMFC based on serpentine flow field design

Thứ Sáu, 11:15 08/06/2018
Bài báo "Tính toán các thông số công tác của động cơ xe bus D1146 bằng phần mềm diesel-RK"

Bài báo "Tính toán các thông số công tác của động cơ xe bus D1146 bằng phần mềm diesel-RK"

Thứ Năm, 16:24 10/05/2018
Nghiên cứu ảnh hưởng của việc bổ sung Dimethyl ethyer vào đường nạp đến các chỉ tiêu kinh tế, năng lượng và môi trường của động cơ diesel

Nghiên cứu ảnh hưởng của việc bổ sung Dimethyl ethyer vào đường nạp đến các chỉ tiêu kinh tế, năng lượng và môi trường của động cơ diesel

Thứ Năm, 10:46 10/05/2018
Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Numerical investigation on the combustion characteristics of non-premixed hydrogen-air in a novel micro-combustor

Thứ Tư, 20:47 09/05/2018
Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Xây dựng mô hình động lực học của máy san trong quá trình làm việc

Thứ Tư, 20:35 09/05/2018

Video giới thiệu