Effect of different technologies on combustion and emissions of the diesel engine fuelled with biodiesel: A review

Bài báo được thực hiện bởi nhóm tác giả: Jiaqiang Ea, d, *, Minhhieu Phama, b, d, *, D. Zhaoc, *, Yuanwang Deng, DucHieu Le, Wei Zuo, Hao Zhu, Teng Liu, Qingguo Peng, Zhiqing Zhang. Phòng thí nghiệm nghiên cứu thiết kế và chế tạo thân vỏ ôtô trường Đại học Hồ Nam Trung Quốc, Khoa Công nghệ ô tô Trường ĐHCNHN. Được đăng tải trên tạp chí, Renewable and Sustainable Energy Reviews tháng 05 năm 2017

Abstract: Due to the shortage of the conventional fossil fuels and air pollution from combustion, new, sustainable and cleaner fuel resources are urgently required. Biodiesel has been introduced as a potential and alternative fuel for years. Biodiesel can be produced from different sources such as vegetable oils, animal fat, waste oil, etc. All of them are renewable and do not affect the food security. When biodiesel is used as a fuel resource for diesel engines, the performance and emission characteristics such as brake thermal efficiency (BTE), brake specific fuel consumption (BSFC) and brake power are almost maintained while hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO), and particulate matter (PM) is decreased significantly. However, higher NOx concentration is observed. This disadvantage of using biodiesel or biofuels in general is improved in recent years. The purpose of this work is to do a comprehensive investigation of different approaches applying to biodiesel fuelled engine like biodiesel additives, exhaust gas recirculation (EGR), water injection (WI), emulsion technology (ET), injection strategy modification, simultaneous technologies (ST), combustion chamber geometry modificationand low temperature combustion (LTC) mode. By the way, the impacts of these technologies on engine performance and emission characteristics are summarized. Upon the comparison, using LTC mode is more efficient and feasible than the others. It can reduce both NOx and PM emissions simultaneously by up to 95% and 98%, respectively, while engine performance is slightly reduced. Looking inside the LTC mode, the most efficient model is the reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion system. Applying RCCI combustion model might lead to the increase of CO and HC emissions, but this issue can be easily solved by using some available technologies.

Key words: Biodiesel; Combustion and emissions; Diesel engine; Particulate matter

Nội dung chi tiết: tải về tại đây

  • Thứ Ba, 08:56 07/11/2017

Tags:

Tin tiêu điểm

Khoa Công nghệ Ô tô thăm quan và làm việc với Đại Học Kasetsart Thái Lan

Khoa Công nghệ Ô tô thăm quan và làm việc với Đại Học Kasetsart Thái Lan

Thứ Tư, 08:56 26/07/2023
Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Chủ Nhật, 23:27 22/08/2021

Cán bộ giáo viên và học sinh sinh viên Khoa công nghệ ô tô nô nức trong ngày bầu cử

Chủ Nhật, 22:45 23/05/2021

Trao quyết định thành lập các BM theo đề án đổi mới Khoa Công nghệ Ô tô

Thứ Hai, 15:28 04/05/2020

Khoa công nghệ ôtô triển khai, chủ động, sáng tạo trong giảng dạy trực tuyến

Thứ Tư, 14:14 22/04/2020

Các bài đã đăng

Bài báo Nghiên cứu bộ điều khiển trượt cho hệ thống lái Steer by wire điện tử - thủy lực

Bài báo Nghiên cứu bộ điều khiển trượt cho hệ thống lái Steer by wire điện tử - thủy lực

Thứ Năm, 14:56 25/11/2021
Thiết kế khung xương xe khách 35 chỗ ngồi theo quy chuẩn Việt Nam và phù hợp với Công nghệ sản xuất trong nước

Thiết kế khung xương xe khách 35 chỗ ngồi theo quy chuẩn Việt Nam và phù hợp với Công nghệ sản xuất trong nước

Thứ Sáu, 14:50 29/10/2021
Thiết kế mạch hiển thị tín hiệu các cảm biến trong hệ thống điều khiển động cơ đốt trong trên màn hình LCD

Thiết kế mạch hiển thị tín hiệu các cảm biến trong hệ thống điều khiển động cơ đốt trong trên màn hình LCD

Thứ Sáu, 15:22 22/10/2021
Bài báo: Nghiên cứu thực nghiệm đánh giá quá trình cháy của nhiên liệu trong buồng cháy thể tích không đổi CVCC

Bài báo: Nghiên cứu thực nghiệm đánh giá quá trình cháy của nhiên liệu trong buồng cháy thể tích không đổi CVCC

Thứ Tư, 14:43 25/08/2021
A study to InvestigatetheEffect of ValveMechanisms on Exhaust Residual Gas and Effective Release Energy Of a Motorcycle Engine

A study to InvestigatetheEffect of ValveMechanisms on Exhaust Residual Gas and Effective Release Energy Of a Motorcycle Engine

Thứ Năm, 17:13 12/08/2021

ỨNG DỤNG PHƯƠNG PHÁP EN-TRÔ-PI NĂNG LƯỢNG EMD TRONG CHẨN ĐOÁN HƯ HỎNGBÁNH RĂNG CÓ SỰ HỖ TRỢ CỦA MẠNG NƠ RON

Thứ Hai, 21:59 06/11/2017

BIỆN PHÁP GIẢM ỒN CHO ĐỘNG CƠ D243 TĂNG ÁP

Thứ Hai, 08:51 06/11/2017

XEM XÉT ẢNH HƯỞNG CỦA TỶ SỐ NÉN ĐẾN MỘT VÀI THÔNG SỐ ĐỘNG CƠ DIESEL MỘT XYLANH SỬ DỤNG NHIÊN LIỆU KHÍ (CNG) VÀ NHIÊN LIỆU LỎNG (XĂNG)

Chủ Nhật, 09:49 08/10/2017
Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Thứ Ba, 15:40 12/09/2017
HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

Thứ Ba, 14:54 30/05/2017