Effect of different technologies on combustion and emissions of the diesel engine fuelled with biodiesel: A review

Bài báo được thực hiện bởi nhóm tác giả: Jiaqiang Ea, d, *, Minhhieu Phama, b, d, *, D. Zhaoc, *, Yuanwang Deng, DucHieu Le, Wei Zuo, Hao Zhu, Teng Liu, Qingguo Peng, Zhiqing Zhang. Phòng thí nghiệm nghiên cứu thiết kế và chế tạo thân vỏ ôtô trường Đại học Hồ Nam Trung Quốc, Khoa Công nghệ ô tô Trường ĐHCNHN. Được đăng tải trên tạp chí, Renewable and Sustainable Energy Reviews tháng 05 năm 2017

Abstract: Due to the shortage of the conventional fossil fuels and air pollution from combustion, new, sustainable and cleaner fuel resources are urgently required. Biodiesel has been introduced as a potential and alternative fuel for years. Biodiesel can be produced from different sources such as vegetable oils, animal fat, waste oil, etc. All of them are renewable and do not affect the food security. When biodiesel is used as a fuel resource for diesel engines, the performance and emission characteristics such as brake thermal efficiency (BTE), brake specific fuel consumption (BSFC) and brake power are almost maintained while hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO), and particulate matter (PM) is decreased significantly. However, higher NOx concentration is observed. This disadvantage of using biodiesel or biofuels in general is improved in recent years. The purpose of this work is to do a comprehensive investigation of different approaches applying to biodiesel fuelled engine like biodiesel additives, exhaust gas recirculation (EGR), water injection (WI), emulsion technology (ET), injection strategy modification, simultaneous technologies (ST), combustion chamber geometry modificationand low temperature combustion (LTC) mode. By the way, the impacts of these technologies on engine performance and emission characteristics are summarized. Upon the comparison, using LTC mode is more efficient and feasible than the others. It can reduce both NOx and PM emissions simultaneously by up to 95% and 98%, respectively, while engine performance is slightly reduced. Looking inside the LTC mode, the most efficient model is the reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion system. Applying RCCI combustion model might lead to the increase of CO and HC emissions, but this issue can be easily solved by using some available technologies.

Key words: Biodiesel; Combustion and emissions; Diesel engine; Particulate matter

Nội dung chi tiết: tải về tại đây

  • Thứ Ba, 08:56 07/11/2017

Tags:

Tin tiêu điểm

Hội nghị công chức, viên chức Khoa công nghệ ôtô tổng kết năm học 2018-2019 và triển khai nhiệm vụ năm học 2019-2020.

Thứ Hai, 10:32 16/09/2019

Niềm vui của hơn 700 sinh viên hệ cao đẳng K21 Khoa công nghệ ô tô ngày nhập học

Thứ Ba, 08:33 27/08/2019

Ngày hội nhập học của tân sinh viên Khoa Công nghệ ô tô trường Đại Học Công nghiệp Hà Nội

Thứ Năm, 09:26 22/08/2019

Nghiệm thu đề tài : “nghiên cứu chế tạo thiết bị đo hệ số cản không khí tác dụng lên khung vỏ ô tô trong quá trình thiết kế xe phục vụ công tác đào tạo”

Thứ Sáu, 14:45 14/06/2019

Hội thảo khoa học cấp đơn vị “ Công nghệ ô tô trong thời kỳ kỷ nguyên số”

Thứ Hai, 16:13 10/06/2019

Các bài đã đăng

Bài báo "Analysis of torsional vibration reduction on automobile cardan shaft by using composite materials"

Thứ Năm, 11:30 02/01/2020
Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Thứ Ba, 11:09 31/12/2019

Bảo vệ đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường ‘Nghiên cứu thiết kế và chế tạo bộ điều khiển gương chiếu cạnh tích cực”

Thứ Sáu, 11:33 27/12/2019

Nghiệm thu sản phẩm đề tài nghiên cứu khoa học “ Thiết kế hệ thống nạp sử dụng năng lượng mặt trời cho xe ba bánh

Thứ Sáu, 16:36 11/10/2019

Bảo vệ đề tài cấp trường : Nghiên cứu chế tạo thiết bị chống trộm sử dụng công nghệ RFID cho xe gắn máy

Thứ Sáu, 11:02 11/10/2019

ỨNG DỤNG PHƯƠNG PHÁP EN-TRÔ-PI NĂNG LƯỢNG EMD TRONG CHẨN ĐOÁN HƯ HỎNGBÁNH RĂNG CÓ SỰ HỖ TRỢ CỦA MẠNG NƠ RON

Thứ Hai, 21:59 06/11/2017

BIỆN PHÁP GIẢM ỒN CHO ĐỘNG CƠ D243 TĂNG ÁP

Thứ Hai, 08:51 06/11/2017

XEM XÉT ẢNH HƯỞNG CỦA TỶ SỐ NÉN ĐẾN MỘT VÀI THÔNG SỐ ĐỘNG CƠ DIESEL MỘT XYLANH SỬ DỤNG NHIÊN LIỆU KHÍ (CNG) VÀ NHIÊN LIỆU LỎNG (XĂNG)

Chủ Nhật, 09:49 08/10/2017
Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Hạnh phúc vỡ òa, Supercub50 Hành trình tham gia thi đấu tại nhật bản

Thứ Ba, 15:40 12/09/2017
HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

HỘI THẢO CÔNG NGHỆ HYBRID

Thứ Ba, 14:54 30/05/2017

Video giới thiệu