Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Bài báo do nhóm tác giả Trong Nhan Tran, Duc Hieu Le. Ahmad Baroutaji Trường Đại học Tôn Đức Thắng, Đại Học Công nghiệp Hà Nội, Đại Học Wolverhamton. Bài báo được đăng trên tạp chí Engineering Structures (IF: 3.084) nhà xuất bản Elsever số 182 năm 2019 (39-50)

Theoretical and numerical crush analysis of multi-stage nested aluminium alloy tubular structures under axial impact loading

Keywords:Axial loading, Impact, Crashworthiness, Nested tubes, Theoretical analysis

ABSTRACT

In this paper, the crush behaviour and energy absorption performance of nested tubular thin-walled structures made of aluminium alloy AA6061-O under dynamic axial loading are investigated. Theoretical solutions forAverage Crush Force (P acf) of these structures are proposed by combining the energy method, simple super-position principle, and interaction among the various components of the structures. The derived theoreticalmodels are verified by comparing their predictions with numerical and experimental values. The energy ab-sorption indicators of the various structures are calculated and used to compare the various structures and todetermine the best performing one. It is found that the nested structure with a higher number of tubes exhibitsthe best crashworthiness performance due to energy absorption enhancements resulted from the interaction effects between its components as well as its capability to reduce the peak crush force.

Toàn văn bài báo: tải về tại đây

  • Thứ Sáu, 15:47 11/01/2019

Tags:

Các bài đã đăng

Tin tiêu điểm

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Chủ Nhật, 23:27 22/08/2021

Cán bộ giáo viên và học sinh sinh viên Khoa công nghệ ô tô nô nức trong ngày bầu cử

Chủ Nhật, 22:45 23/05/2021

Trao quyết định thành lập các BM theo đề án đổi mới Khoa Công nghệ Ô tô

Thứ Hai, 15:28 04/05/2020

Khoa công nghệ ôtô triển khai, chủ động, sáng tạo trong giảng dạy trực tuyến

Thứ Tư, 14:14 22/04/2020
KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

Chủ Nhật, 22:53 12/04/2020

Các bài đã đăng

Bài báo: Estimation of parameters affected in internal exhaust residual gases recirculation and the influence of exhaust residual gas on performance and emission of a spark ignition engine

Bài báo: Estimation of parameters affected in internal exhaust residual gases recirculation and the influence of exhaust residual gas on performance and emission of a spark ignition engine

Chủ Nhật, 22:22 24/01/2021

Bảo vệ đề tài khoa học cấp trường: Nghiên cứu thiết kế chế tạo mô hình pin nhiên liệu ứng dụng trên ô tô phục vụ công tác đào tạo

Thứ Sáu, 21:08 04/09/2020

Bài báo "Analysis of torsional vibration reduction on automobile cardan shaft by using composite materials"

Thứ Năm, 11:30 02/01/2020
Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Thứ Ba, 11:09 31/12/2019

Bảo vệ đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường ‘Nghiên cứu thiết kế và chế tạo bộ điều khiển gương chiếu cạnh tích cực”

Thứ Sáu, 11:33 27/12/2019
Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Học tập chuyên môn và nâng cao tay nghề cho CBGV Khoa công nghệ ô tô hè 2018

Thứ Bảy, 16:19 28/07/2018
Investigation on the applicability for reaction rates adjustment of the optimized biodiesel skeletal mechanism

Investigation on the applicability for reaction rates adjustment of the optimized biodiesel skeletal mechanism

Thứ Sáu, 10:56 15/06/2018
Simulation effect of operating temperature on performance of PEMFC based on serpentine flow field design

Simulation effect of operating temperature on performance of PEMFC based on serpentine flow field design

Thứ Sáu, 11:15 08/06/2018
Bài báo "Tính toán các thông số công tác của động cơ xe bus D1146 bằng phần mềm diesel-RK"

Bài báo "Tính toán các thông số công tác của động cơ xe bus D1146 bằng phần mềm diesel-RK"

Thứ Năm, 16:24 10/05/2018
Nghiên cứu ảnh hưởng của việc bổ sung Dimethyl ethyer vào đường nạp đến các chỉ tiêu kinh tế, năng lượng và môi trường của động cơ diesel

Nghiên cứu ảnh hưởng của việc bổ sung Dimethyl ethyer vào đường nạp đến các chỉ tiêu kinh tế, năng lượng và môi trường của động cơ diesel

Thứ Năm, 10:46 10/05/2018

Video giới thiệu