Bài báo: Estimation of parameters affected in internal exhaust residual gases recirculation and the influence of exhaust residual gas on performance and emission of a spark ignition engine

Bài báo do nhóm tác giả: Nguyen Xuan Khoa , Y. Quach Nhu , Ocktaeck Lim

Abstract: In the effort of improving the internal combustion engine performance, the exhaust residual gases and effective release energy are sensitive factors, which effect on engine efficiency and emission formation. Herewith we estimated and summarized the parameters which affect the internal exhaust residual gases recirculation, and investigate the effect of internal exhaust residual gas on peak pressure rise, effective energy, and engine emissions, which weren’t presented yet in the previous articles. It is knotty to investigate the residual gas ratio, the effective energy under the various testing conditions from the experiments. Through the simulation and experiment methods approach we eliminated certain above drawbacks. From results of the research, we thoroughly investigated the effects of engine speed, air–fuel ratio, valve overlap, combustion duration, intake port diameter-bore ratio, and bore-stroke ratio on the internal exhaust residual gases recirculation. We also found that the increase in the internal exhaust residual gas from 1% to 5% was due to the peak firing temperature decrease from 2900 K to 1250 K, the peak pressure rise decrease from 8 to 5.5 bar/deg, the effective release energy decrease from 0.85 to 0.53 kJ, the NOx emission reduction from 11.3 to 2.12 g/kwh and the engine brake torque decrease from 20.3 to 9 Nm.

Key word: Residual gas Effective release energy Peak firing pressure rise Peak firing temperature Emission characteristics

Toàn văn bài báoToàn văn bài báo: /media/29/uffile-upload-no-title29599.pdf

  • Chủ Nhật, 22:22 24/01/2021

Tags:

Tin tiêu điểm

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Đoàn thanh niên Khoa công nghệ ô tô phối hợp với Thành đoàn và Đoàn thanh niên nhà trường trao tặng 200 suất quà tới các sinh viên đang chịu ảnh hưởng của Covid 19

Chủ Nhật, 23:27 22/08/2021

Cán bộ giáo viên và học sinh sinh viên Khoa công nghệ ô tô nô nức trong ngày bầu cử

Chủ Nhật, 22:45 23/05/2021

Trao quyết định thành lập các BM theo đề án đổi mới Khoa Công nghệ Ô tô

Thứ Hai, 15:28 04/05/2020

Khoa công nghệ ôtô triển khai, chủ động, sáng tạo trong giảng dạy trực tuyến

Thứ Tư, 14:14 22/04/2020
KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

KẾ HOẠCH HỌC TẬP TỪ NGÀY 13/04/2020 ĐẾN 19/04/2020 KHOA CN Ô TÔ

Chủ Nhật, 22:53 12/04/2020

Các bài đã đăng

Bảo vệ đề tài khoa học cấp trường: Nghiên cứu thiết kế chế tạo mô hình pin nhiên liệu ứng dụng trên ô tô phục vụ công tác đào tạo

Thứ Sáu, 21:08 04/09/2020

Bài báo "Analysis of torsional vibration reduction on automobile cardan shaft by using composite materials"

Thứ Năm, 11:30 02/01/2020
Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Bài báo “Simulation of Light-Weight Truck LF3070G1’s Tire Dynamics”.

Thứ Ba, 11:09 31/12/2019

Bảo vệ đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường ‘Nghiên cứu thiết kế và chế tạo bộ điều khiển gương chiếu cạnh tích cực”

Thứ Sáu, 11:33 27/12/2019

Nghiệm thu sản phẩm đề tài nghiên cứu khoa học “ Thiết kế hệ thống nạp sử dụng năng lượng mặt trời cho xe ba bánh

Thứ Sáu, 16:36 11/10/2019

Video giới thiệu